Èxit d’assistència a la VI Jornada sobre la Guerra Civil

El passat 6 de juliol la Fundació Privada Arnau Mir de Tost va batre l’èxit d’assistència a una Jornada d’Estudis Històrics i Patrimonials omplenant la Sala d’Actes de l’Ajuntament durant tot el matí. La Guerra Civil a la zona del Montsec era el tema de les Jornades i es van anar succeïnt al llarg del dia diferents intervencions que enfocaven aquest fet històric, del qual enguany es compleix el 80è aniversari, des de diferents punts de vista: la recerca científica, la memòria oral, treballs de recerca d’estudiants, publicacions de diaris de guerra com El Diari d’un soldat de Pere Belart -Peret de Pulsaco-, treball de documentació en arxius, etc. que van anar exposant fets, històries, batalles a l’entorn del Montsec: al Pallars, a la Terreta, a Àger, Tartareu, Avellanes, etc. Ferran Sánchez Agustí fou el primer en intervenir, obrint la jornada amb la presentació del llibre que porta el mateix nom que la Jornada. Carme Berlabé, conservadora del Museu de Lleida, Comarcal i Diocesà, exposà els periples que patí el patrimoni de la zona durant el conflicte i la participació de molta gent preocupada per salvaguardar-lo. Per la tarda, el president de la Fundació, el Sr. Josep M. Farran i Juny, passejà pel poble explicant allò que encara recordava de l’arribada de la guerra a Àger.

Un moment de la intervenció de Laura Benseny