Dins dels seus àmbits d’actuació, la Fundació participa en l’àmbit de la recerca desenvolupant projectes d’estudi i investigació. Entre els darrers estudis cal destacar el Projecte d’Antroponímia de la Vall d’Àger, que podeu consultar a l’apartat «Projectes» de la nostra plana web. La Fundació té la missió d’apropar el patrimoni al públic en general, d’aquesta manera, participa en l’àmbit de la difusió a través de l’organització de Jornades d’estudis històrics, la presentació d’obres diverses, la creació de materials didàctics adreçats a la comunitat educativa, etc. De gran transcendència són les ja consolidades Jornades d’Estudis Històrics, de les que enguany s’ha celebrat la VII edició. D’igual manera, la Fundació es preocupa i treballa en l’àmbit de la conservació i restauració a través de nombrosos projectes i activitats, com ara l’organització i supervisió arqueològica en la Jornada de neteja del pou de gel, a Àger.