ARNAU MIR DE TOST: NOBLES I SENYORS DEL SEU ENTORN

El proper diumenge 27 de març de 2016, a les 18:00h tindrà lloc a la Sala d’Actes de l’ajuntament d’Àger, la presentació del llibre pòstum d’Eduard González Montardit, 100 nobles i senyors de l’entorn d’Arnau Mir de Tost. El llibre ha estat publicat per Garsineu Edicions de Tremp, i coeditat per la Fundació Arnau Mir de Tost i l’Ajuntament d’Àger, amb el suport de l’Institut d’Estudis Ilerdencs i l’Institut Ramon Muntaner. L’edició ha anat a cura del professor Francesc Fité Llevot.

L’Eduard González Montardit fou patró de la Fundació i el seu primer secretari, a més d’un estudiós de la figura d’Arnau Mir. Aquest nou llibre, que té com a protagonista al senyor de Tost, és fruit de les investigacions que dugué a terme per a la publicació del llibre, amb Francesc Fité, Arnau Mir de Tost, un senyor de frontera del segle XI, i que volgué recollir en un nou volum que enumera tots els personatges del segle XI que en menor o major mesura es van relacionar amb ell. Ell llibre, doncs, parla de comtes, comtesses, reis, barons, bisbes i cavallers, canonges i abats, i relaciona els documents que proven aquesta vinculació amb el senyor de Tost.

Arnau Mir de Tost

Portada del llibre