JEP 2018. Cloenda

jornades europees del patrimoni

Àger ha estat centre dels actes que, amb motiu de les Jornades Europees del Patrimoni (JEP 2018), s’han realitzat al llarg del cap de setmana del 13 i 14 d’octubre.

La diada va començar amb la neteja del pou de gel. L’activitat, caracteritzada per ser una campanya festiva i participativa, va definir el rumb a seguir en aquesta infraestructura de cara a futures intervencions, per tal d’assolir la seva total recuperació. Els treballs realitzats van constatar que per poder adequar l’interior del pou seran necessàries diverses fases de neteja, degut a la ingent acumulació de sediments.

Durant la tarda, a la sala d’actes de l’Ajuntament, va tenir lloc la interessant conferència «Retaules del segle XVI a la Vall d’Àger», impartida per Alberto Velasco, del Museu de Lleida, que va confluir amb la implicació i contribució del públic assistent.

Finalment, i cloent els actes, durant el diumenge al matí es va desenvolpar la jornada de portes obertes al castell i col·legiata de Sant Pere d’Àger, on públic d’arreu van poder gaudir d’aquest fantàstic monument, declarat Bé Cultural d’Interès Nacional.

Fent balanç, han estat unes jornades amb bona concurrència, on unes 250 persones han pres part en els diversos actes organitzats.

Des de la Fundació Privada Arnau Mir de Tost volem agrair profusament el compromís i la col·laboració de les persones assistents, així com desitjar la seva participació en les Jornades vinents.