Header Image - Fundació Arnau Mir de Tost

One Article

VIIa Jornada d’Estudis de la Vall d’Àger i l’Alta Noguera

Cartell VIIa Jornada

Sessió matí: Sala d’actes de l’Ajuntament

9:30 Inauguració de la Jornada. Presentació per part del President de la Fundació Arnau Mir de Tost Sr. Josep Mª Farran i autoritats.

10:00 La Guerra dels Segadors en el seu context. A càrrec del Dr. Antoni Passola i Tejedor de la UdL.

10:30 Pausa cafè.

11:00 L’impacte econòmic de la Guerra dels Segadors al Ponent català. A càrrec de Gabriel Ramon i Molins, Universitat de Lleida.

11:30 El front de Lleida durant la Guerra dels Segadors, 1642-1647. A càrrec d’Oscar Uceda.

12:00 La Guerra dels Segadors al Baix Segrià. A càrrec d’Anna Esteve, Arxiu Diocesà de Lleida.

12:30 La Guerra dels Segadors a la Terreta. A càrrec de Joan Ramon Piqué i Badia.

13:00 La Guerra dels Segadors: Catalunya camp de batalla de les grans potències europees. A càrrec del professor Jaume Fernández.

13:30 Lo Castell de Lleida, primera etapa (1640-1707). A càrrec de Joan Ramon González Pérez, President de l’Associació d’Amics de la Seu Vella de Lleida.

13:45 Empremtes de la Guerra dels Segadors a la Vall d’Àger. A càrrec de Cristina Masvidal i Francesc Fité, Fundació Arnau Mir de Tost.

Sessió tarda: Capella del Calvari

17:00 Les pintures de la Capella del Calvari d’Àger. Passejada fins a l’ermita i visita a la capella. A càrrec de Pere Rovira, del Centre de Restauració de Béns Mobles de Catalunya (CRBMC).

Obert a tots els públics