VI Jornada d’Estudis històrics de la Vall d’Àger

El proper 6 de juliol tindrà lloc la VI Jornada d’Estudis Històrics i Patrimonials de la Vall d’Àger i l’Alta Noguera, enguany dedicada a la Guerra Civil al Montsec i territoris veïns. Les conferències de la Jornada tindran lloc a la Sala d’Actes de l’Ajuntament d’Àger, com ja és habitual, a partir de les 9:30h del matí. L’assistència a l’acte és lliure i gratuïta.

Tot seguit el programa de la Jornada:

Sessió matí: Sala d’actes de l’Ajuntament

9:30 Inauguració de la Jornada. Presentació per part del President de la Fundació Arnau Mir de Tost Sr. Josep Mª Farran i autoritats.

9:45 La guerra civil al Montsec. Presentació pel seu autor, el Sr. Ferran Sánchez Agustí.

10:15 Guerra Civil i salvament del patrimoni a les Terres de Lleida. A càrrec de la Dra. Carme Berlabé, Museu de Lleida.

10:45 Pausa cafè.

11:15 Història i memòria de la Vall d’Àger durant la postguerra. L’empremta de la memòria a través de Pere Belart. A càrrec de Na Laura Benseny i la Dra. Antonieta Jarne de la Universitat de Lleida.

11:45 Apunts de la Guerra Civil a la Terreta. A càrrec del Sr. Lluís Colomés.

12:15 La població reclusa de la presó del Partit Judicial de Tremp (1938-1939). A càrrec de Na Noemí Riudor, Universitat de Lleida.

12:45 Projecte “Els nens de la guerra”. A càrrec del Sr. Joan Bové, Museu de la Noguera.

13:15  Informes dels vencedors sobre els fets de la guerra a la comarca. A càrrec de Miquel Millà, Catedràtic d’Institut.

13:45 Taula rodona – debat.

Sessió tarda: passeig pel poble

16:15 La Guerra Civil. Records de la meva infantesa. A càrrec de Josep Mª Farran i Juny, President de la Fundació Arnau Mir de Tost.

La jornada serà presentada i moderada per la seva coordinadora, la Dra. Antonieta Jarne, de la Universitat de Lleida

Descarregueu-vos el programa aquí.

poster