La campanya de recollida de fons per a l’ermita de Pedra als mitjans

Diversos mitjans de comunicació s’han fet ressò de la campanya de recollida de fons per arreglar el teulat de l’ermita de Pedra d’Àger, endegada conjuntament per la parròquia de Sant Vicenç d’Àger-Ermita de Pedra, el Bisbat de Lleida, l’Ajuntament d’Àger i la Fundació Arnau Mir de Tost. La campanya segueix endavant perquè encara no s’han recollit els diners necessaris malgrat que hi ha hagut ja diverses donacions. Recordem que podeu fer les vostres aportacions al cc 2100 – 2469 – 93 – 0100052956.

Podeu seguir les notícies als enllaços següents:

També s’ha creat una pàgina Facebook específica:

Tot seguit teniu el text que explica la campanya:

SALVEM L’ESGLÉSIA DE SANTA MARIA DE PEDRA (VALL D’ÀGER)

El santuari marià de Pedra, conformat per diversos edificis construïts al llarg de segles (s. XI-XVIII), un dels edificis més singulars i més emblemàtics de la Vall, està amenaçat novament de ruïna pel mal estat de la teulada que necessita d’una reparació. Hem d’actuar per tant amb celeritat per preservar un monument tant estimat per tota la gent de la Vall. Per a fer-ho s’ha demanat pressupost de les obres consistents en reparar la teulada i instal·lar-hi un sistema d’aïllament que eviti les goteres, cada cop més perilloses. El pressupost d’aquesta obra ascendeix a un total de 7.671,14€.

Malgrat la seva importància, l’ermita de Pedra no té cap protecció específica, està inclosa únicament al catàleg de bens a protegir de l’Ajuntament d’Àger. Per solucionar-ho, actualment s’han iniciat les tramitacions necessàries per declarar-lo Bé Cultural d’Interès Local (BCIL), cosa que en un futur permetrà accedir a ajuts públics.

L’actuació és una iniciativa de la parròquia de Sant Vicenç, que compta amb la col·laboració de la Fundació Arnau Mir de Tost, de l’Ajuntament d’Àger i del Bisbat. L’Ajuntament ha fet diverses actuacions a l’entorn de l’ermita els darrers anys; la Fundació, que té com a objectiu vetllar per la conservació, estudi i restauració del nostre patrimoni, ha col·laborat en les actuacions encapçalades per l’Ajuntament, i actualment col·labora en forma de donació i redactant la memòria històrica per a l’expedient BCIL.

La crida va adreçada a tothom, amb l’esperança de rebre una resposta positiva que permeti reunir els diners necessaris per a fer aquesta intervenció a la teulada que eviti la destrucció de l’edifici i disposar així d’un temps més ampli per tal de cercar nous ajuts de l’administració per una total restauració del conjunt; us tindrem informats.

Podeu ingressar els vostres ajuts al compte de la Parròquia de Sant Vicenç – Ermita de Pedra número 2100 – 2469 – 93 – 0100052956.

Àger, 1 de desembre de 2015