Campanya de recollida de fons per restaurar el teulat de l’ermita de Pedra

by farnaumirtost

SALVEM L’ESGLÉSIA DE SANTA MARIA DE PEDRA (VALL D’ÀGER)

Ermita de Pedra

Santuari de la Mare de Déu de Pedra

El santuari marià de Pedra, conformat per diversos edificis construïts al llarg de segles (s. XI-XVIII), està amenaçat novament de ruïna pel mal estat de la teulada que necessita d’una reparació. Hem d’actuar per tant amb celeritat per preservar un monument tant estimat per tota la gent de la Vall.

Per tal de poder actuar de manera ràpida s’ha demanat pressupost per fer aquesta reparació urgent, consistent en reparar la teulada i instal·lar-hi un sistema d’aïllament que eviti les goteres, cada cop més perilloses. El pressupost d’aquesta obra ascendeix a un total de 7.671,14€.

Malgrat la seva importància, l’ermita de Pedra no té cap protecció específica, constant únicament al catàleg de bens a protegir de l’Ajuntament d’Àger. Per solucionar-ho, actualment hem iniciat les tramitacions necessàries per declarar-lo Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) cosa que en un futur permetrà accedir a ajuts públics. La Fundació està col·laborant en la redacció de la memòria històrico- artística per la declaració, en aquest moment.

L’actuació és iniciativa de la parròquia de Sant Vicenç i compta amb la col·laboració del Bisbat, a banda de la Fundació Privada Arnau Mir de Tost; una institució creada el 2009 precisament per vetllar per la conservació, estudi i restauració del nostre patrimoni històric. Per aquest motiu obre i encapçala la crida, ja que entén que no es pot deixar enrunar un dels edificis més singulars i més emblemàtics de la Vall.

La crida va adreçada a tothom, amb l’esperança de rebre una resposta positiva que permeti reunir els diners necessaris per a fer aquesta intervenció a la teulada que eviti la destrucció de l’edifici i disposar així d’un temps més ampli per tal de cercar nous ajuts de l’administració per una total restauració del conjunt. El primer pas serà buscar la declaració de BCIN i el següent mirar d’aconseguir una subvenció adient; us tindrem informats.

Podeu ingressar els vostres ajuts al compte de la Parròquia de Sant Vicenç – Ermita de Pedra núm 2100 – 2469 – 93 – 0100052956.